Информатика жанa маалымат технологиялары, 6 класс, Файзиева M.Р., Сайфуров Д.M., Xaйтуллаевa Н.С., Tурсуновa Ф.Р., 2021

Информатика жанa маалымат технологиялары, 6 класс, Файзиева M.Р., Сайфуров Д.M., Xaйтуллаевa Н.С., Tурсуновa Ф.Р., 2021.

Учебник по информатике для 6 класса на киргизском языке.

   Кымбаттуу окуучу! Сен 5-класстын “Информатика жанa маалымат технологиялары” китебинин жардамында Scratch программалоо чөйрөсүндө спрайттар менен иштөө, жөнөкөй анимациянын программасын жаратуу, спрайттар кийимин алмаштыруу, үн жанa текст менен иштөө, форма жанa жөнөкөй мультфильмдерди жаратуу боюнча алгачкы билим жанa тажрыйбаны ээледиң. Эми сызыктуу, тармакталуучу жанa кайталануучу алгоритмдер боюнча программаны түзүү, графикалык редактор жардамында жаңы спрайт жаратуу, татаал анимациялар, көп сахналуу мультфильмдер жанa компьютер оюндарын жаратууну үйрөнөсүң.

Информатика жанa маалымат технологиялары, 6 класс, Файзиева M.Р., Сайфуров Д.M., Xaйтуллаевa Н.С., Tурсуновa Ф.Р., 2021


SCRATCH ЧӨЙРӨСҮНДӨ КАЙТАЛАНУУЧУ БЛОКТОР МЕНЕН ИШТӨӨ.
Табиятта кайра-кайра кайталануучу кубулуштар өтө көп. Мисалы, Жердин Күндүн айланасында айланышы, жыл мезгилдеринин оошуусу жанa у. с. буга дагы саат жебелеринин айлана боюнча кыймылы, ар дайым жайдан кийин күз мезгилинин келиши өңдүү көптөгөн кайрадан аткарылуучу кубулуштар (жараяндар)ды да мисал келтирүүгө болот. Кайрадан аткарылуучу кубулуштар (жараяндар) цикл деп аталат.

Элестет, тамак даярдоо үчүн 10 даана картошканы тазалоо керек. Колубузда 10 даана картошка бар, бирок аларды текши тазалай албайбыз. Демек, 1-картошкадан баштап 10-картошкага чейин удаалаш тазалайбыз. Бул жерде картошканы тазалоо өңдүү удаалаш аткарылуучу жараян циклге мисал боло алат. Scratch программасында кыймылды автоматикалык түрдө удаалаш аткаруу үчүн атайын блоктор бар. Алар бир кыймылды бир нече жолу удаалаш кайталоо мүмкүнчүлүгүн берет. Программанын белгилүү бир бөлүгүн, б. а. буйруктарын кайталоо үчүн циклдерден пайдаланылат. Scratch программасында кайталоо жараянын, б. а. циклдерди уюштуруудa “forever” (туруктуу кайталоо), “repeat” (… жолу кайталоо), “repeat until” (…га чейин кайталоо) өңдүү блоктор колдонулат.

МАЗМУНУ.
I ГЛАВА. ПРОГРАММАЛООНУН ТЕХНОЛОГИЯСЫ. ОБЪЕКТТЕРДИ БАШКАРУУ.
1-сабак. Sсratch чөйрөсүндө сызыктуу программаларды түзүү.
2-сабак. Sсratch чөйрөсүндө тармакталуучу блоктор менен иштөө.
3-сабак. Практикалык иш. Scratch чөйрөсүндө сызыктуу жанa тармакталуучу программаларды түзүү.
4-сабак. Scratch чөйрөсүндө кайталануучу блоктор менен иштөө.
5-сабак. Графикалык редактордун жардамында жаңы спрайттар жаратуу.
6-сабак. Практикалык иш. Scratch чөйрөсүндө спрайттар жаратуу жанa кайталануучу жараяндарды программалоо.
7-сабак. Татаал анимацияларды жаратуу. Көп сахналуу мультфильмдерди жаратуу.
8-сабак. Компьютер оюндарын жаратуу.
9-сабак. Көзөмөл иши. Долбоор иштеринин презентациясы.
II ГЛАВА. ТЕКСТ ПРОЦЕССОРУНДА ДОКУМЕНТТЕРДИ КАЙРА ИШТӨӨ.
10-сабак. Текст процессорунда документтер менен иштөө.
11-сабак. Колонтитул, шилтеме жанa беттин тартип номерин орнотуу.
12-сабак. Документтерде форма жанa блок-схемаларды жаратуу.
13-сабак. Математикалык формула жанa белгилерди жайлаштыруу.
14-сабак. Документке гиперкайрылууну орнотуу.
15-сабак. Практикалык иш. Долбоор иши.
16-сабак. Көзөмөл иши.
III ГЛАВА. ИНТЕРНЕТТЕ ИШТӨӨНҮН НЕГИЗДЕРИ ЖАНА ЭЛЕКТРОНДУК ПОЧТА.
17-сабак. Интернетте иштөөнүн негиздери.
18-сабак. Издөө системалары жанa Интернетте маалымат издөө.
19-сабак. Графикалык, аудио жанa видеомаалыматтарды издөө.
20-сабак. Электрондук почта кутусун жаратуу.
21-сабак. Электрондук почтада маалымат алмашуу.
22-сабак. Маалымат менен иштөө маданияты жанa авторлук укугу.
23-сабак. Интернет кооптору жана алардан сактануу.
IV ГЛАВА. АУДИО ЖАНА ВИДЕОФАЙЛДАР МЕНЕН ИШТӨӨ.
24-сабак. Аудио жанa видеофайлдарды башкаруучу программалар.
25-сабак. Аудио жанa видеофайлдардын форматын өзгөртүү.
26-сабак. Көзөмөл иши.
V ГЛАВА. ПРЕЗЕНТАЦИЯЛАР ЖАРАТУУНУН ТЕХНОЛОГИЯСЫ.
27-сабак. Компьютерде презентация жаратуу программаларынын мүмкүнчүлүктөрү жанa интерфейси.
28-сабак. Презентациянын дизайны менен иштөө.
29-сабак. Слайддарда фигура, сүрөт, жадыбал жанa диаграммалар жайлаштыруунун мүмкүнчүлүктөрү.
30-сабак. Слайддарга музыка жанa видео жайлаштыруу.
31-сабак. Презентацияларда гипертекст жанa гиперкайрылуу жаратуу.
32-сабак. Презентацияга анимация жанa өтүү эффекттерин орнотуу.
33-сабак. Практикалык иш. Долбоор иши.
34-сабак. Көзөмөл иши.
Пайдаланылган адабияттар.



Бесплатно скачать электронную книгу в удобном формате, смотреть и читать:
Скачать книгу Информатика жанa маалымат технологиялары, 6 класс, Файзиева M.Р., Сайфуров Д.M., Xaйтуллаевa Н.С., Tурсуновa Ф.Р., 2021 - fileskachat.com, быстрое и бесплатное скачивание.

Скачать pdf
Ниже можно купить эту книгу по лучшей цене со скидкой с доставкой по всей России.Купить эту книгу



Скачать - pdf - Яндекс.Диск.
Дата публикации:





Теги: :: :: :: :: :: ::


Следующие учебники и книги:
Предыдущие статьи:


 


 

Книги, учебники, обучение по разделам




Не нашёл? Найди:





2024-03-28 16:34:26